Liście Miejska Farma została zwycięzcą drugiej edycji konkursu w programie mentorskim dla regionalnych przedsiębiorców organizowanego przez Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego Olgierda Geblewicza. Producent zdrowej żywności w wersji mikro przez najbliższe tygodnie będzie korzystać z wiedzy i pomysłów Piotra Buckiego – coacha, wybitnego specjalisty od komunikacji i psychologii. Efekty współpracy zostaną zaprezentowane podczas konferencji „Marketing & Zarządzanie” 26 kwietnia w Operze na Zamku.
Mentoring fundowany przedsiębiorcom przez samorząd województwa to innowacyjne narzędzie wsparcia dla mikro, małych i średnich firm z Pomorza Zachodniego. Nowoczesne, ale oparte o tradycyjne, bezpośrednie kontakty, wspólną pracę, rozmowy, spotkania. To szansa nawiązania nowych relacji biznesowych, skorzystania z wiedzy i doświadczeń najlepszych specjalistów m.in. w dziedzinie marketingu i zarządzania, ale też zaprezentowania swoich produktów i usług szerszej publiczności.
– Pomorze Zachodnie wspiera przedsiębiorczość, inwestujemy w gospodarkę opartą na wiedzy – mówi marszałek Olgierd Geblewicz. – Pomagamy przedsiębiorcom na co dzień, ale chcemy ich też inspirować wyjątkowymi projektami, takimi jak program mentorski oraz wyjątkowymi wydarzeniami, które mogą zapoczątkować nowy etap w rozwoju firm.
W drugiej edycji programu mentorskiego wpłynęły zgłoszenia 25 przedsiębiorców. Najwyżej oceniono firmę „Liście Miejska Farma”. W tzw. mikroliściach kapituła konkursowa dostrzegła ogromny, nie tylko rynkowy, potencjał. Dlaczego? Młode listki popularnych warzyw (rzodkiewka, groszek, brokuł itp.) uprawiane w farmach wertykalnych to zdrowa, ekologiczna żywność. Są źródłem witamin, wzmacniają serce. Mogą być wartościowym dodatkiem do każdego dania. Są ekologiczne – bez chemii, w doniczkach z recyclingu i nie trzeba ich sprowadzać z dalekich krajów. Do tego można je hodować w miejskich warunkach! Więcej na https://www.liscie.com.pl/
Wyjść z garażu
Podczas sesji mentorskich szczecińska firma skupi się przede wszystkim na budowaniu strategii marketingowej oraz komunikacyjnej, jak najlepszym wykorzystaniu social mediów.
– Liczymy, że mentor swoim wsparciem pomoże nam wyjść z przysłowiowego garażu. Już teraz współpracujemy z renomowanymi restauracjami, szefami kuchni, jednak zależy nam na tym, by trafić z naszym produktem do wszystkich ludzi, którym zależy na zdrowym jedzeniu – mówi właścicielka Patrycja Mrozińska.
Praktyczny wymiar programu mentorskiego podkreśla też Daria Prochenka, która w komisji konkursowej oceniała zgłoszenia przedsiębiorców.
– Podczas codziennej gonitwy za klientami, sprzedażą, zwykle brakuje czasu na to, aby spojrzeć z dystansu na firmę i zastanowić się, czy na pewno wszystkie elementy do siebie pasują. Często nie mamy możliwości i środków, by zgłosić się do zewnętrznego podmiotu lub eksperta w celu weryfikacji. Gratuluję wszystkim lokalnym firmom, które aplikowały do konkursu, ponieważ chęć sprawdzenia własnego biznesu przez mentora to już duży krok do sukcesu – przekonuje Daria Prochenka.
Dzięki wsparciu mentora młodzi przedsiębiorcy mogą wypłynąć na szerokie wody, zdobyć nowych klientów, zagraniczne rynki. Pomoże w tym Piotr Bucki mentor drugiej edycji programu, specjalista od mediów społecznościowych, coach, wykładowca, autor książek z dziedziny psychologii, komunikacji i marketingu.
– To firma, która z pewnością ma fajny produkt, dobre pomysły i która pod moim okiem, mam nadzieję, doszlifuje swój marketing we wszystkich kanałach, jeszcze lepiej się wypozycjonuje – mówi Piotr Bucki. – Do tej pory współpracowałem z wieloma branżami, także rolniczą. Przyszłość tego typu biznesów, jaki realizuje Liście Miejska Farma, rysuje się dobrze – ocenia mentor.
Aby lepiej poznać Liście Miejską Farmę, Bucki wkrótce odwiedzi szczecińską firmę osobiście. Planowane są też regularne konsultacje on-line. Ich efekty na pewno przyniosą wiele korzyści, tak jak w pierwszej edycji programu. Przypomnijmy, wtedy mentorką była kostiumografka Katarzyna Konieczka, która współpracowała z Wasted Couture, młodymi projektantkami mody alternatywnej. Dziewczyny wykonujące kostiumy dla artystów i performerów dzięki mentoringowi zyskały dużo wiedzy technicznej, a przede wszystkim inspirację do powstającej właśnie nowej kolekcji.
Wizjonerzy marketingu
Konferencja podsumowująca drugą edycję programu mentorskiego zaplanowana jest 26 kwietnia w Operze na Zamku w Szczecinie. Gwiazdą wydarzenia będzie Martin Lindstrom! Ten ekspert od brandingu i neuromarketingu jest – według magazynu „Time” – jednym ze 100 najbardziej wpływowych ludzi na świecie. A jego książkę „Brand sense – marka pięciu zmysłów” (2005) The Wall Street Journal uznał za jedną z pięciu najlepszych książek marketingowych, jakie kiedykolwiek powstały.
Podczas konferencji „Marketing & Zarządzanie” zaprezentują się także Karol Paciorek – twórca internetowy, znany m.in. z kanału „Imponderabilia”; Wiktoria Wójcik – współzałożycielka inSTREAMLY, platformy, która łączy marki ze streamerami gamingowymi, wyróżniona m.in. nagrodą Forbes Polska „25 under 25”; Jakub Olek – z wykształcenia prawnik, z powołania strateg komunikacji, specjalizujący się w nowych technologiach; dyrektor TikToka ds. relacji z partnerami publicznymi na Europę Środkową i Wschodnią.
Udział w konferencji „Marketing&Zarządzanie” jest bezpłatny. Rejestracja rozpocznie się w kwietniu. Szczegóły na stronie https://biznes.wzp.pl/
Wydarzenie będzie również transmitowane na kanale #PomorzeZachodnie.
Zaplanowane działania realizowane są w ramach projektu „Wzmocnienie pozycji regionalnej gospodarki, Pomorze Zachodnie – Ster na innowacje – etap II” finansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020, Działanie 1.14 „Wzmocnienie pozycji regionalnej gospodarki w wymiarze krajowym i międzynarodowym”.
Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego
Biuro Prasowe