Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Urzędu Marszałkowskiego uruchamia dla pracowników służb społecznych telefoniczny dyżur psychologa. Można dzwonić od poniedziałku do piątku.
Wsparcie skierowane jest w szczególności do: pracowników systemu pomocy społecznej, systemu pieczy zastępczej, wsparcia rodziny, rehabilitacji społecznej i zawodowej, jak też sektora ekonomii społecznej oraz integracji i readaptacji, pracowników sektora publicznego i niepublicznego.
– Wiele osób czuje się bardzo samotnie ze swoimi problemami. Potrzebuje wsparcia i rozmowy z życzliwą osobą. Dobrze, gdy jest to psycholog. Osoby, które dzwonią, najczęściej zmagają się szeregiem silnych emocji, których nie mogą lub nie chcą ujawniać w pracy czy nawet wśród swoich bliskich. Problemem nierzadko jest konieczność nagłego pogodzenia jednocześnie wielu ról: rodzica, pracownika, opiekuna, organizatora codziennego życia. Rodzi to nerwowość i napięcia w wielu domach – tłumaczy psychoterapeuta i certyfikowany specjalista interwencji kryzysowej Małgorzata Rawska-Zajdel.
Bezpłatne porady psychologiczne udzielane są od poniedziałki do piątku w godzinach 9-14 pod numerem telefonu: 601 – 730 – 892 (koszt połączenia zgodny z taryfą operatora).
ROPS pod koniec marca uruchomił także specjalny adres e-mail: pomoc@wzp.pl dla pracowników służb społecznych. – Jeden adres e-mail służy zbieraniu pytań, problemów i wszelkich kwestii, wymagających skonsultowania i doradztwa ze strony Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej Urzędu Marszałkowskiego. Przygotowujemy w ten sposób repozytorium „wiedzy w działaniu” dla służb społecznych – wyjaśnia Dorota Rybarska-Jarosz, dyrektor ROPS w Urzędzie Marszałkowskim.
Aby ułatwić formułę pytań, sugestii, jak i później – odpowiedzi na nie – dostępny jest formularz zgłaszania problemów. Formularz dostępny jest bezpośrednio pod adresem: http://www.rops.wzp.pl/pomoc-i-doradztwo/aktualnosci/formularz-zglaszania-problemow-i-pytan-do-rops
Biuro Prasowe
Gabinet Marszałka
Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego