Proponujesz usługi w swoim regionie, ale nikt do Ciebie nie trafia za pomocą wyszukiwarki Google? Prawdopodobnie tracisz więc klientów na rzecz swojej konkurencji. Aby stać się widocznym dla osób z okolicy, koniecznie zainwestuj w pozycjonowanie lokalne. Na czym ono polega i w jaki sposób dobierać frazy kluczowe? Zobacz, zapoznając się z poniższym artykułem.
Czym jest lokalne SEO?
Pozycjonowanie lokalne to zestaw działań, które sprawiają, że strona internetowa wyświetla się wysoko w wynikach wyszukiwania, gdy użytkownik szuka usług w określonym miejscu. W takich przypadkach frazy kluczowe najczęściej łączą nazwę usługi z lokalizacją, np. „naprawa klimatyzacji Wrocław”, „weterynarz Szerokie” czy „włoska pizza Targówek”.
Jak wybierać lokalne frazy kluczowe?
Punktem wyjścia przy planowaniu lokalnych fraz kluczowych są narzędzia, takie jak Ahrefs czy Senuto, które pokażą Ci m.in. średnią miesięczną liczbę wyszukiwań wybranych słów kluczowych, generowany przez nie ruch oraz trudność pozycjonowania na daną frazę.
Ważne informacje zyskasz również podczas analizy konkurencji. Możesz choćby zapoznać się z pierwszą stroną wyników wyszukiwania dla interesującej Cię frazy, np. „biuro rachunkowe Lublin”, przejrzeć serwisy konkurencji, zobaczyć, jakich sformułowań używa, gdzie umieszcza informacje o lokalizacji oraz czy w jej treściach przewijają się konkretne, może nawet potoczne określenia.
Szukając lokalnych słów kluczowych, nie ograniczaj się do nazw usług. Użytkownicy często wpisują w okno wyszukiwarki zapytania sformułowane w postaci problemów, np. „pęknięta rura w łazience Ursynów” czy „zepsuta zmywarka Mokotów”. Coraz większą rolę odgrywają też wyszukiwania głosowe, w związku z czym treści powinny brzmieć naturalnie i wiernie oddawać sposób mówienia klientów.
Gdzie umieszczać lokalne frazy kluczowe?
Roboty Google analizują różne elementy strony internetowej. Każdy spośród nich może wzmacniać widoczność Twojej firmy. Dlatego warto umieścić frazy kluczowe w różnych miejscach, takich jak:
-
Meta title i meta description – tytuł i opis wyświetlają się w wynikach wyszukiwania. Warto w nich zawrzeć lokalne frazy, np. „stomatolog Chełm – opieka bez stresu”.
-
Nagłówki H1 i H2 – informują roboty Google, czego dotyczy dana strona. Jeśli prowadzisz lokalny biznes, uwzględnij w nich lokalizację, np. „fryzjer męski w centrum Krakowa”.
-
Treści na stronie – frazy powinny zostać naturalnie wplecione w tekst.
-
Adresy URL – warto, by w adresach również pojawiały się lokalne frazy kluczowe, np. twojastrona.pl/naprawa-lodowek-gdansk-oliwa.
-
Opisy alternatywne do zdjęć – zadbaj o odpowiednie opisy do fotografii i grafik na stronie, np. „wnętrze salonu kosmetycznego w Gdańsku” zamiast „zdjęcie3.jpg”.
-
Linki wewnętrzne – jeśli masz kilka podstron usługowych, warto odsyłać do nich użytkownika, używając na podstronach linków z lokalnymi anchorami, np. „sprawdź też naszą restaurację w Krakowie”.
Dobór fraz i ich odpowiednie rozmieszczenie może nastręczyć trudności osobie niezajmującej się na co dzień SEO. Ponadto istnieje wiele innych działań, które należy podjąć, by wyprzedzić lokalną konkurencję w wynikach wyszukiwania. Dlatego jeśli interesuje Cię wsparcie specjalistów od pozycjonowania w Lublinie, możesz zapoznać się z ofertą IBIF.PL: https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie.
Wizytówka Google Moja Firma
Skuteczne pozycjonowanie lokalne nie jest możliwe bez wizytówki Google Moja Firma, która pojawia się w wynikach wyszukiwania i mapach Google. To dzięki niej użytkownicy dowiadują się o Twojej firmie, jej lokalizacji, godzinach otwarcia i sposobie kontaktu.
Dlatego wypełnij dokładnie profil swojej firmy, podając wszelkie niezbędne potencjalnym klientom informacje: numer telefonu, adres, link do strony, kategorię działalności. Uzupełnij też wizytówkę zdjęciami lokalu i zespołu. Niezwykle istotnym elementem wizytówki są opinie stanowiące społeczny dowód zaufania działający często lepiej niż tradycyjna reklama. Dlatego zachęcaj klientów do pozostawiania ocen i odpowiadaj na każdą recenzję – to ważne, bo Google promuje aktywne profile.
Pozycjonowanie lokalne stanowi rozsądną i skuteczną strategię budowania widoczności tam, gdzie klienci rzeczywiście szukają konkretnych usług lub produktów – w swojej okolicy, na osiedlu, w dzielnicy czy mniejszych miejscowościach. Dzięki dobrze dobranym frazom, zoptymalizowanej treści i aktualnej wizytówce Google Moja Firma dotrzesz bezpośrednio do osób gotowych do zakupu, rezerwacji czy kontaktu.
Artykuł sponsorowany