Pozycjonowanie strony internetowej – aktualne metody i najważniejsze trendy 2022 roku

Marketing skupiający się na wyszukiwarce internetowej jest niezbędny, jeśli pragniemy dotrzeć do odbiorców i budować widoczność marki. Jak nietrudno się domyślić także w dobie pandemii i wszechobecnych obostrzeń pozycjonowanie stron jest sposobem na osiągnięcie najwyższych lokat w wynikach wyszukiwania. Aby jednak polepszyć sprzedaż sieciową powinniśmy zwrócić uwagę na dwa fundamenty dzisiejszej batalii o pozycje.

Core Web Vitals – przywitaj nowe wskaźniki sukcesu!

Przez ostatnie dwanaście miesięcy Google zdecydowanie stawiało na zapewnienie użytkownikom komfortu i pozytywnych wrażeń (UX). Ten trend będzie miał ogromne znaczenie także w kolejnym roku. Core Web Vitals to nowe czynniki wpływające na pozycję strony w rankingu Google – zogniskowane są na doświadczeniach internauty. Właśnie dlatego w 2021 roku optymalizacja SEO i późniejsze pozycjonowanie jeszcze bardziej dbać będą o takie elementy jak czas ładowania szablonu, szybkość reakcji na działania odbiorcy oraz funkcjonalność i intuicyjność wersji mobilnej projektu. Nie możemy też zapomnieć jednak o bezpieczeństwie dzięki szyfrowanemu połączeniu i odpowiednim certyfikatom.

Po latach dominacji technicznego SEO pozycjonowanie wreszcie kierowane jest na pozytywne doświadczenia naszych potencjalnych klientów. User Experience to dziś absolutna podstawa w walce o awans na liście SERP, dlatego też większe i doświadczone agencje interaktywne już od dawna zatrudniają specjalistów w tej dziedzinie. Dzięki nim zdobycie szczytu wyników Google staje się jedynie formalnością.”

Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/

Nie zapomnij o serwowaniu odbiorcom unikalnych treści

Content marketing to drugi panujący od lat trend, któremu zdecydowaliśmy poświęcić naszą uwagę. Bez oryginalnej i odpowiadającej na potrzeby użytkownika treści nie możemy mówić o pozycjonowaniu. Oczywiście dzięki algorytmom takim jak EAT, SMITH czy BERT nie sposób przewidywać łatwej drogi do celu. Obecnie możemy zapomnieć o publikowaniu treści wątpliwej jakości – liczy się tylko autentyczność, unikalność oraz poziom naszej ekspertyzy.

Dawno przeminęły już czasy, gdy losowa tematyka i nieprofesjonalne teksty mogły zapewnić nam miejsce w TOP 10. Aktualnie przeprowadza się dogłębne analizy rynku, na podstawie których ustalamy zainteresowania naszej publiczności i to z myślą o niej zaczynamy tworzyć. Oczywiście w normalnych warunkach kampaniami content marketingowymi zajmują się sprawdzeni fachowcy, specjaliści w danej dziedzinie. Stąd też warto zdać się na pomoc agencji SEM takiej jak choćby wrocławski AFTERWEB, gdzie na Twój sukces pracują najlepsi copywriterzy i doświadczeni profesjonaliści w branży pozycjonowania.