08-12-2020 » Kamień Pomorski

Pojezierze na rowerze. Przetargi, inwestycje, odbiory techniczne

Dużo się dzieje na Trasie Pojezierzy Zachodnich. W listopadzie podpisane zostały umowy z wykonawcą kilku odcinków tego popularnego szlaku. W grudniu planowane są odbiory techniczne drogi rowerowej w Pełczycach. W tym miesiącu ma zostać również ogłoszony przetarg na budowę i oznakowanie brakujących fragmentów w okolicach Choszczna i Barlinka

Ostatni w tym roku przetarg na budowę infrastruktury rowerowej dotyczy odcinków „spinających” istniejące lub właśnie powstające części Trasy Pojezierzy Zachodnich (nr 20). Pod Barlinkiem zrealizowany zostanie ponad 6-kilometrowy fragment Mostkowo – Dzikowo, natomiast w okolicy Choszczna uzupełnienia powstaną na południe i na północ od miasta. Od miejscowości Koplin zaplanowano 5,7 km trasy rowerowej, w tym do wybudowania prawie 2 kilometry. Pozostała część zyska nowe oznakowanie. W kierunku północnym również przewidziano roboty budowlane na dystansie 2 km, do wsi Pakość. A stamtąd ponad 7 kilometrów szlaku, w kierunku rzeki Ina, zyska profesjonalne oznakowanie.

Pojezierze Choszczeńskie rowerzyści mogą eksplorować po coraz lepszych drogach. Zakończyła się m.in. budowa przejścia przez Pełczyce. Na dniach odbędą się tam odbiory techniczne. Pojezierze Myśliborskie również jest przyjazne cyklistom. W przyszłym roku mają być gotowe brakujące odcinki między Trzcińskiem-Zdrój a Myśliborzem oraz z Myśliborza do wsi Głazów. Wartość kontraktów to – odpowiednio – 6 mln 882 tys. zł i 3 mln 49 tys. zł. Umowy z wykonawcą prac Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich podpisał pod koniec listopada. Warto przypomnieć, że trasa do Głazowa wiedzie po nasypie kolejowym (4,5 km), a na wylocie z Myśliborza powstanie 750 metrów ścieżki przy DK 26.

Wycieczki rowerowe przez krainy jezior i lasów stają się turystycznymi hitami Pomorza Zachodniego – ocenia Olgierd Geblewicz, marszałek województwa. – Jesteśmy krajowym liderem, jeśli chodzi o budowę infrastruktury. W tym roku oddaliśmy do użytku wiele odcinków pięknych tras dla rowerzystów. Rok 2021 przyniesie kolejne spektakularne inwestycje. Trasa Pojezierzy Zachodnich zyska ważne łączniki, które umożliwią komfortową i bezpieczną podróż od granicy polsko-niemieckiej aż w okolice Choszczna. To ponad 100 kilometrów na dwóch kółkach – opisuje Olgierd Geblewicz.

Na razie od mostu w Siekierkach można wygodnie dojechać do Trzcińska-Zdroju (36,7 km). W rejonie Barlinek – Pełczyce – Choszczno gotowych jest ok. 30 kilometrów szlaków rowerowych. Projekty realizowane m.in. na wschód i na zachód od Myśliborza pozwolą „spiąć” tę część Trasy Pojezierzy Zachodnich.

Ta coraz dłuższa velostrada jest jedną z czterech najważniejszych w Sieci Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego. Docelowo będzie miała 420 km, licząc razem z odnogą północną w kierunku Stargardu, Szczecina i Dobrej. Część południowa prowadzi od przeprawy przez Odrę w Siekierkach (dawny most kolejowy jest przebudowywany na potrzeby ruchu pieszego i rowerowego) przez Trzcińsko-Zdrój, Myślibórz, Barlinek, Choszczno. Dalej będzie można nią jechać w kierunku Ińska (tu zaplanowano połączenie z „nitką” szczecińską), Drawska, Złocieńca, Czaplinka i Szczecinka, aż do granicy z województwem pomorskim.

Projekt o nazwie Sieć Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego to prawdziwa rowerowa rewolucja, w wyniku której powstanie 1100 km szlaków. Nowobudowane odcinki łączą się ze ścieżkami rowerowymi, które zostały zbudowane bądź są budowane przez lokalne samorządy. Większość nowych inwestycji jest realizowanych przez Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie, a 85% finansowania zabezpieczają środki unijne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego 2014-2020. Aktualny stan prac można śledzić pod adresem www.trasyrowerowe.wzp.pl

Biuro Prasowe

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *